You Are My Sunshine (你是我的陽光)


 


The other night dear, as I lay sleeping


                          又一夜,親愛的,當我躺下                                                      


I dreamed I held you in my arms


我夢見將你擁在懷裡


When I awoke, dear, I was mistaken


當我醒來,發現我錯了


So I hung my head and I cried


於是抱頭痛哭


 


*You are my sunshine, my only sunshine


你是我的陽光,我唯一的陽光


You make me happy when skies are gray


當天空陰霾密佈,你使我快樂     


You'll never know dear, how much I love you


親愛的,你永遠不會知道我多麼愛你


Please don't take my sunshine away


請不要奪走我的陽光


 


I'll always love you and make you happy


我會永遠愛你,讓你快樂


If you will only say the same


只要你的諾言不變


But if you leave me to love another


但如果你移情別戀


You'll regret it all some day(*)


你會後悔不已


 


You told me once, dear, you really loved me


親愛的,你曾告訴我你真的愛我


And no one else could come between


沒有人可以阻撓


But now you've left me and love another


如今,你卻移情別戀


You have shattered all my dreams (*)


粉碎了我所有的夢想


 


美國鄉村音樂家 Jimmie Davis 的經典作品 You Are My Sunshine. Davis194024錄製了這首歌. 在發行後的一個月內在美國的銷量超過了100. 在英國發行後, 當時的國王喬治六世說這首歌是他的最愛.  作為一首經典的歌曲, 許多人都曾經翻唱過這首歌. 其中包括 MitchMiller, Bob Dylan, The Beatles, Tina Turner 等等


著名演唱者: Ray Charles 雷查爾斯         


曲名: You are my sunshine 你是我的陽光


 



感謝 野馬 分享

arrow
arrow
    全站熱搜

    老葉 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()