我很喜歡的一首老歌,與大家分享.還記得36年前在學校跳土風舞的舞步,正好看到 You Tube 有教學影片,特予轉載如下.




Tennessee Waltz   Patti Page

I was dancing with my darling to the Tennessee Waltz
When an old friend I happened to see
I introduced her to my loved one
And while they were dancing
My friend stole my sweetheart from me

I remember the night and the Tennessee Waltz
Now I know just how much I have lost
Yes, I lost my little darling
The night they were playing the beautiful Tennessee Waltz


 







田納西華爾滋     佩蒂佩姬

我和愛人共舞著一曲田納西華爾滋
當我看見了一位老朋友
我將她介紹給我的愛人
當他們倆共舞時
我的朋友從我身邊偷走了我的甜心

我還記得那一夜和田納西華爾滋
如今我才明白我失去了多少
是的,我失去了我的小愛人
在樂隊演奏著美麗的田納西華爾滋的那一夜



 這首歌曾在1950年獲得十三週的排行冠軍。




當時政府未開放學校辦舞會,土風舞也不得有閉式舞姿.因此是以牽雙手替代.


舞曲重復三次.


arrow
arrow
    全站熱搜

    老葉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()